امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 شما در پرنده بازی ها هستید.

گیمر کیست؟ زندگی یک گیمر چگونه است؟ وضعیت گیمر های ایرانی

گیمر کیست؟ زندگی یک گیمر چگونه است؟ وضعیت گیمر های ایرانی
  • آپدیت:
  • دسته:
  • تعداد بازدید:107 بار
  • توسطوحید
  • قیمت در سایترایگان

این پست مورد پسند شما بود؟

  • امتیاز: 1
  • رای دهنده‌ها: 0

اسکرین شات ها

گیمر کیست؟ زندگی یک گیمر چگونه است؟ وضعیت گیمر های ایرانی
پیشواز ایرانسل / آوای انتظار همراه اول / راینواز رایتل

گیمر کیست و زندگی یک گیمر چگونه است سوالی می باشد که برای طرفداران بازی های ویدیویی پیش خواهد آمد. سوال گیمر کیست فقط به بازیکن های حرفه ای مربوط نمی شود و حتی افرادی که هر از چندگاهی بازی می کنند را، شامل می شود. ولی در اصطلاح عامیانه به کسانی که بیشترین وقت خود را صرف بازی می کنند، گیمر گفته می شود. در سراسر جهان گیمرها در فضاهای مختلف با همدیگر تشکیل اجتماع داده و به تبادل اطلاعات با هم می پردازند. در فروشگاه های بازی هم این امکان برای جمع شدن و تشکیل گروه وجود دارد.

انواع گیمرها

1- گیمرهای تفریحی

‌ این مدل گیمرها علاقه زیادی به بازی نداشته و یا محدودیت در زمان استفاده از بازی دارند. گیمرهای این چنینی بازی های سبک و آسانی را دوست دارند تا وقت زیادی را مصرف نکنند. سبک های مختلفی برای این بازی ها، در کنسول های مختلف طراحی و تولید شده است. بیشترین این افراد زنان بوده و گیمرهایی با سن های بالاتر می باشند.

 

2‌‌ـ‌ گیمرهای‌ هارد کور

در بحث گیمر کیست به گیمرهای هاردکور می رسیم. این گیمرها بیشترین زمان خود را به بازی و تمرین ها می گذرانند و سبک هایی را دوست دارند که زمان بیشتری برای اتمام بازی ها، احتیاج است. از خصوصیت اصلی این گیمرها رقابت با سایر اعضا بوده که در مسابقات و لیگ های بازی آن را انجام خواهند نمود. بر اساس ژانر و مدل بازی ها، زیرگروه های زیادی برای این دسته از گیمرها وجود دارند.

 

3‌‌ـ‌ گیمرهای حرفه‌ ای

اگر هنوز هم به پاسخ سوال اینکه گیمر کیست نرسیده اید باید به این بخش بیشتر توجه کنید. در واقع گیمرهای حرفه ای از بازی های ویدئویی درآمد دارند و حرفه آنها محسوب می شود. درجه بندی رتبه این نوع گیمرها بستگی به درآمد مالی هر گیمر خواهد داشت. در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی، شرکت ها از این دسته گیمرها پشتیبانی می کنند و آنها خواهند توانست بیشتر از 100 هزار دلار در سال پول بگیرند.

گیمر کیست

 

زندگی یک گیمر چگونه است؟

گیمرها در هر جامعه ای دارای عادت رفتاری خاصی می باشند که قصد داریم در ادامه این مطلب به عادت های زندگی این قشر افراد بپردازیم. باید جای این افراد باشید تا بدانید که زندگی با بازی ها و داستان های آن اتفاقات خاصی را رقم می زند و دید جدیدی را به گیمر می دهد. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم گیمر بودن یک شغل حساب می شود و در اکثر کشورهای جهان سرمایه گذاری های بزرگی انجام می گردد و افراد زیادی هم سعی بر تولید اثرهایی جذاب می کنند. انسان ها در هر شغلی یک نوع عادت های مخصوصی دارند که به مرور تبدیل به اصل اساسی برای شغل حرفه ای، خواهند شد.

گیمرها بعد از یک مدت فعالیت مداوم، رویدادهای بازی را در زندگی واقعی هم پیاده سازی می کنند و از این کار لذت خواهند برد. در ادامه مقاله زندگی یک گیمر چگونه است، به عادات گیمرها خواهیم پرداخت.

 

1- مدل کج نگه داشتن صفحه کلید در بازی

بسیاری از گیمرهای حرفه ای برای اینکه نحوه گذاشتن دستشان بر روی صفحه کلید راحت باشد و به مشکلی برنخورند، کیبورد را کج می کنند که به انگشتان دستشان نزدیک تر باشد و بتواند به راحتی و انعطاف دستان خود را تکان دهند و بازی را با سرعت بیشتری انجام نمایند. این نکته را هم باید گفت که این مورد برای همه بازی ها جوابگو نیست و در عنوان هایی مانند CSGO  و Call of Duty کارایی بیشتری دارد تا گیمر بتواند عکس العمل سریع تری را از خود نشان دهد.

زندگی یک گیمر

 

2- خوردن تنقلات بدون دست

شغل های مختلف، ابزارهای مخصوص خود را دارند که در صورت صدمه دیدن کار را دچار نقص خواهند نمود. برای گیمرهای حرفه ای هم داشتن صفحه کلید و کنترلرهای دستگاه بسیار مهم است و آنها را از هر گونه آسیبی به دور نگه می دارند. خوردن تنقلات با چنگال باعث می شود که دست ها به چیزی نخورد و گیمر بتواند بعد از خوردن خوراکی هاش به راحتی بازی را دنبال کند و همیشه وسایل و ابزارهای بازی خود را تمیز نگه دارد.

 

3-علاقه بیشتر به شخصیت های بازی نسبت به اطرافیان

اکثر گیمرها با توجه به علاقه ای که به کاراکترهای بازی محبوب خود دارند در زندگی واقعی بیشتر به آنها نسبت به بقیه اطرافیانشان، اهمیت می دهند. در واقع این شخصیت ها هستند که یک بازی را پرطرفدار می کنند یا برعکس باعث شکستش می شوند و به همین دلیل کمپانی ها در تلاشند که به کاراکترپردازی از بقیه موارد بیشتر دقت نمایند. در دنیای واقعی هم انسان ها به سمت افرادی می روند که شخصیت آنها را دوست داشته و جذب آن می شوند، بنابراین در دنیای بازی هم به سمت شخصیت های موردعلاقه خود خواهند رفت و گاهی هم برای آنها، از بقیه افراد دوست داشتنی تر خواهند شد.

 

4- علاقه زیاد به کنسول یا سیستم بازی به جای نزدیکان

برای اینکه بدانید زندگی یک گیمر چگونه است و چطور به یک گیمر تبدیل می شوند باید با مثالی آن را مشخص نماییم. فرض کنید برای اینکه در بازی هایی مانند DOTA یا World of War تبدیل به یک ابرقهرمان شوید چقدر زمان در روز صرف این بازی ها خواهید کرد. این مدت به قدری زیاد است که شاید هیچوقت نمی توانید درکنار عزیزانتان وقت کافی بزارید. یک گیمر حرفه ای یک انسان شاغل است که همیشه با دستگاه خود در ارتباط بوده و مراقبت زیادی از آن دارد تا دستگاه و وسایل پیرامون آن، آسیبی نبینند. گیمر دائم به فکر بازی ها و تهیه سخت افزارهای جدید برای سیستمش می باشد و در صورت بروز مشکل، آن را سریع مشخص و حل می کند. پس می توان این نتیجه را گرفت که گیمر با دستگاه خودش یک همراه همیشگی بوده و دیگر وقتی برای بودن با نزدیکانش نخواهد داشت.

عشق بازی های کامپیوتری

 

5- ایجاد کلکسیون بازی های فیزیکی

داشتن کلکسیون شخصی ممکن است جزو علایق هر فردی باشد که شامل ابزارهای گوناگونی هم می شود. این موضوع برای برخی از گیمرها هم جزو عادت های او است که همیشه باعث می گردد که حالت روانی آرام تری داشته باشد. گیمرها هم با جمع آوری بازی ها دوست دارند به زمانی بروند که از ابتدا با شخصیت های محبوب و بازی های مورد علاقه شان، خاطره دارند و زندگی کرده اند. این موضوع برای هر گیمری بهترین تصمیمی است که به او آرامش خواهد داد.

 

6- متوجه نشدن گذشت زمان

برای یک گیمر شروع و پایان بازی دست خودش نیست مخصوصاً اگر بازی به صورت آنلاین برگزار شود. بازی اینقدر سرگرم کننده است که گیمر حتی یادش می رود که زمان کی می گذرد و کی صبح به شب تبدیل می گردد. به طور مثال در بخشی از مرحله سخت بازی Call of Duty هستید و همین موضوع باعث شده تا نتوانید به موقع نهار و شام خود را تا تمام شدن و موفقیت در مرحله ای بخورید. اگر گیمر با هم تیمی های خود و به صورت آنلاین بازی کند که این موضوع پیچیده تر هم خواهد شد و نمی تواند بازی را حتی برای لحظه ای ترک نماید و زمانی متوجه گذشت زمان خواهد شد که دیگر نیمه شب شده است.

 

7- درآوردن ادای کاراکترهای بازی در دنیای واقعی گیمرها

درآوردن ادای شخصیت های بازی در دنیای واقعی گیمرها بعد از یک مدت مداوم بازی، طبیعی بوده و آنها خود را در نقش کاراکتر اصلی بازی می بینند و ممکن است کارهایی که در دنیای بازی انجام می دهند را در دنیای واقعی هم، تجربه کنند. از دید روانشناسی این مدل همزاد پنداشتن با شخصیت های اصلی بازی است و گیمرها برای نزدیک شدن به آن کاراکتر این کار را انجام خواهند داد. بازی های مداوم می توانند در رفتار و شخصیت فرد تاثیر بگذارد و او را به تقلید از حرکات و رفتارها وادار نمایند. امیدواریم تا اینجای مقاله پاسخ سوال گیمر کیست و زندگی یک گیمر چگونه است را، متوجه شده باشید.

مشکلات یک گیمر

 

8- داشتن دید بازی گونه به موضوعات واقعی

گیمرها زمانی که بسیار یک بازی را انجام می دهند همچنان در ذهن خود آن را دارند و رویدادهای دنیای واقعیت را مانند بازی هایی که انجام می دهند، می بینند. به طور نمونه گیمر در بازی زمانی که قصد دارد ابزاری را از روی زمین بردارد باید با کمک دکمه ای که روی دسته بازی وجود دارد این کار را انجام دهد. با بازی های مداوم این موضوع در ذهن گیمر می مانند و زمانی که می خواهد در زندگی کنونی خود چیزی را در بردارد در فکر خود دکمه را می فشارد و بعد آن وسیله را برمی دارد و همینطور برای موارد دیگر هم همین موضوع صادق است.

 

9- ضربه به وسایل در زمان شکست خوردن

موضوع شکستن ابزار یا وسایل در زمان باخت گیمرها امری غیرعادی نیست. با اینکه برد وباخت بخشی از بازی می باشد ولی برخی  گیمرها در زمان عصبانیت از خود بی خود شده و با هر باختی یک وسیله ای را می شکنند. این موضوع وقتی بدتر می شود که گیمر تمام سعی و هزینه را کرده و در زمانی که می خواهد نتیجه را بگیرد نتیجه ای برعکس می گیرد و از عصبانیت به وسایل آسیب می زند. اینکه در زمان عصبانیت بتوانند خود را کنترل نمایند از مواردی هست که باید به آن توجه کنند تا به وسایل گران قیمت خود آسیبی نزنند.

با یک مثال این مورد را بیشتر توضیح می دهیم. مثلاً تصور کنید یکی از باس های بازی Dark Souls را تا لحظات آخر عمرش زده اید و از این موضوع خوشحالید ولی ناگهان در همین لحظه آخر او با یک حرکت عجیب شما را کشته و تمام هیجان و زحمت های شما را از بین می برد. در همین موقع ممکن است که به دلیل عصبانیت زیاد از حد، به وسایلتان آسیبی غیرقابل جبران بزنید.

 

10- شب زنده داری و بیدار ماندن تا صبح

آخرین موردی که باید در مورد بحث گیمر کیست و زندگی یک گیمر چگونه است دقت کنیم شب زنده داری گیمرها می باشد. بیشتر گیمرها این عادت را دارند که برای بازی کردن شب را به روز ترجیح بدهند. به دلیل اینکه سکوت در شب ها بیشتر است پس تمرکز بیشتری هم برای گیمرها به همراه می آورد. برای بیشتر بازی کننده ها این موضوع پیش آمده است که تا صبح بازی را ادامه می دهند و از آن سیر نمی شوند و دست از آن برنخواهند داشت. برای بیشتر گیمرها همین بیدار بودن تا صبح و بازی کردن لذتی توامان دارد ولی شاید این از مواردی باشد که برای اطرافیان زیاد جالب نیست. از مزیت های بازی در شب این است که در محیطی همراه با سکوت هم دقت بیشتر و تسلط کافی بر روی بازی دارید و هم مزاحمتی وجود ندارد که باعث ناراحتی گردد.

گیمر کیست


Subway Surfers
باکس دانلود
پیشواز ایرانسل / آوای انتظار همراه اول / راینواز رایتل

این مطلب آخرین با در 7 مهر 1401 بروز شده!
درصورتی که نسخه جدید منتشر شده یا لینک دانلودی وجود ندارد ؛ لطفا از بخش دیدگاه‌ها به اطلاع ما برسانید تا مشکل سریعا رفع شود :)




دیدگاه ها / ارسال دیدگاه

ارسال نظر

ارسال دیدگاه در درمورد این پست برای عموم آزاد است. همچنین در صورتی خرابی ، آپدیت جدید یا خالی بودن باکس دانلود از این بخش لطفا به اطلاع ما برسانید :)

نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
کد امنیتی :
کد امنیتی
رفرش
 
 

جدیدترین مطالب

برترین بازی های امسال

background