امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 شما در پرنده بازی ها هستید.

آموزش بازی ماینکرافت: نکاتی برای تازه کارها و حرفه ای ها

آموزش بازی ماینکرافت: نکاتی برای تازه کارها و حرفه ای ها
  • آپدیت:
  • دسته:
  • تعداد بازدید:237 بار
  • توسطوحید
  • قیمت در سایترایگان

این پست مورد پسند شما بود؟

  • امتیاز: 1
  • رای دهنده‌ها: 0

اسکرین شات ها

آموزش بازی ماینکرافت: نکاتی برای تازه کارها و حرفه ای ها

از زمان عرضه بازی Minecraft در سال 2011، این عنوان به یک پدیده‌ی بزرگ جهانی تبدیل شد و هر روز گیمرهای جدیدی برای بار اول به تجربه آن می‌نشینند. خوشبختانه، استودیوی سازنده‌ بازی یعنی موجانگ با انتشار به‌روزرسانی‌های منظم و پی در پی، بازی را دائما بهبود می‌بخشد و آن را با محتواهای جدید به مسیرهای تازه‌ای می‌برد. با اینکه شاید در ظاهر این طور به نظر نرسد و گرافیک پیکسلی بازی شما را فریب دهد اما این عنوان برای افرادی که تاکنون تجربه‌ای از آن نداشته‌اند، کمی غافلگیر کننده است و انتظار این حجم از جزئیات را ندارند. در این مطلب به نکاتی اشاره می‌شود که به شما کمک می‌کنند تا چند شب اول را زنده بمانید و شروع خوبی داشته باشید. پس از آن، به اندازه کافی در دنیای غنی و مملو از فعالیت‌های بازی غرق خواهید شد و همه الزامات را یاد می‌گیرید.

نکاتی برای تازه‌ کارها در بازی Minecraft

یادگیری مکانیزم‌های بازی Minecraft برای اولین بار و آشنا نبودن با دنیای وسیع آن برای تازه واردها شاید ترسناک و پیچیده به نظر بیاید. توجه به نکات ارائه شده در این مطلب به صورت قدم به قدم کمک شایانی در تبدیل شدن شما از تازه کار به یک حرفه‌ای می‌کند. با وجود اینکه بیش از یک دهه از انتشار بازی ماینکرفت می‌گذرد، هم‌چنان کسانی هستند که قصد ورود به دنیای بزرگ این عنوان را دارند. خوشبختانه ماینکرفت هنوز داری انجمن‌های فعالی است و پشتیبانی قوی سازنده‌اش نیز یکی از جنبه‌های مثبت آن است. در این مقاله نکاتی برای تازه کارها در بازی ماینکرفت در نظر گرفتیم که ممکن است بعضی از آن‌ها کمی مبهم باشد، اما دید خوبی نسبت به مکانیزم‌های بازی به‌ شما می‌دهد؛ پس اگر قصد شروع ماجراجویی در دنیای غنی این بازی را دارید، حتما ادامه مقاله را با دقت مطالعه کنید.

  

درجه سختی آسان بازی Minecraft

ابتدا بازی را با درجه‌های سختی آسان‌تر شروع کنید

شاید امتحان کردن ماینکرفت در درجات سختی مانند Hard برای تازه‌کارها سرگرم کننده به نظر برسد، اما آن‌ها احتمالا تجربه کافی برای عملکرد خوب در درجه Hard را ندارند. در دشواری‌های بالاتر، دشمنان آسیب بیشتری وارد می‌کنند، گیمرها در صورت تمام شدن غذا، سریع از گرسنگی می‌میرند، برخی از دشمن‌ها توانایی‌های بیشتری کسب می‌کنند و تعدادی از اثرات منفی، مدت زمان طولانی‌تری روی گیمر باقی می‌مانند. مخاطبان تازه‌کار تجربه کمتری در مقابله با این خطرات دارند و ممکن است لحظات لذت‌بخش کاوش و ماجراجویی ماینکرفت را در درجات سختی بالاتر به دست نیاورند. از این‌رو شاید گیمرهای تازه‌وارد در اوایل تجربه خود از آن خسته شوند و در نهایت بازی را از روی پلتفرم خود حذف کنند. پس ابتدا بازی را روی درجات دشواری پایین‌تر شروع کنید و به مرور توانایی‌های خود را به چالش بکشید.

  

قطع درختان در بازی Minecraft

شروع به قطع درختان کنید

در شروع بازی شما هیچ چیزی در اختیار ندارید. این یعنی ابزار، اسلحه‌ و سرپناهی ندارید و باید از صفر شروع کنید؛ اما نگران نباشید چون این راهنما به شما برای شروع بازی ماینکرفت کمک می‌کند. برای شروع بهتر است یک ‌سری ابزار چوبی مثل تبر برای به ‌دست آوردن چوب، بیل برای خاک، کلنگ برای استخراج سنگ معدن و شمشیر برای دفاع از خود و کشتن حیوان‌ها بسازید. برای به دست آوردن چوب، چون هنوز تبر ندارید یک درخت را با دست‌تان قطع کنید. نگران نباشید، این کار به شما آسیبی وارد نمی‌کند و کمی بیشتر از بریدن با تبر زمان می‌برد.

چوب یکی از منابع اساسی اولیه شما است که همیشه به آن نیاز دارید. این چوب‌ها را جمع آوری کرده، سپس فهرست آیتم‌ها یا همان Inventory خود را باز کرده و چوب‌ها را به تخته تبدیل کنید. در ادامه از چهار تخته استفاده کرده و یک میز ساخت و ساز (Crafting Bench) درست کنید تا دنیای جدیدی به روی شما باز شود. با استفاده از میز ساخت و ساز یک کلنگ چوبی برای خود بسازید. پس از اینکه کلنگ را ساختید، می‌توانید سنگ جمع آوری کرده و مدل سنگی کلنگ، بیل، شمشیر و غیره را بسازید که مشخصا قوی‌تر هستند. هنگامی که این ابزارها را در اختیار گرفتید، آماده پیش‌روی در بازی هستید.

   

استخراج سنگ در بازی Minecraft

شروع به استخراج سنگ کنید

اکنون با کلنگی که ساختید به اندازه کافی سنگ استخراج کنید. پیشنهاد می‌کنیم که تمام ابزارهای چوبی که ساختید را دوباره با سنگ بسازید. همان‌طور که اشاره کردیم، قدرت یک شمشیر سنگی بیشتر از شمشیر چوبی است یا با یک تبر سنگی خیلی سریع‌تر درخت‌ها را قطع می‌کنید. همچنین اگر در کنار سنگ‌ها، ذغال پیدا کردید آن را نیز استخراج کنید، چون جلوتر به کارتان می‌آید.

   

حمل چوب برای استخراج معدن

در هنگام حفر معدن به اندازه کافی چوب با خود داشته باشید

در صورتی که در هنگام حفاری، به اندازه کافی چوب نداشته باشید، قادر به ساختن مشعل‌های کافی نخواهید بود و این یعنی نداشتن دید کافی که در نهایت دشمنان بیشتری جان شما را تهدید می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک دسته الوار برای رفتن به درون این معادن همراه داشته باشید. البته اگر خوش‌شانس باشید گاهی اوقات با تونل‌های معدنی مواجه می‌شوید که چوب مورد نیاز شما را در خود انباشته‌ کرده‌اند.

   

ساخت پناهگاه در بازی Minecraft

یک پناهگاه بسازید

شب‌ها در اوایل بازی ماینکرفت خطراتی شما را تهدید می‌کند. در شب موجوداتی از قبیل زامبی‌ها یا اسکلت‌ها پرسه می‌زنند. اگر در این بازی بمیرید تمام آیتم‌هایی که دارید و تجربه‌ای که کسب کرده‌اید از بین می‌رود و به جایی که آخرین بار در آن خوابیده‌اید باز می‌گردید و اگر تا آن لحظه نخوابیده‌ باشید به اولین نقطه‌ای که بازی شروع شد برمی‌گردید. البته خیلی وحشت‌زده نشوید، در صورت این اتفاق به جایی که کشته شدید بازگردید و وسایل‌ خود را پس بگیرید. اما به هرحال ممکن است به راحتی آن جا را پیدا نکنید، پس مراقب جانتان باشید.  بهتر است یک تخت بسازید، کل شب را بخوابید و از شر دشمنان در امان بمانید. در این صورت، هنگامی که مردید به جای مشخصی که شاید پناهگاهتان نیز باشد برمی‌گردید.

چنانچه فعلا توانایی ساختن پناهگاه ندارید، با کشتن چند گوسفند و به دست آوردن پشم آن‌ها یک تخت بسازید و تاریکی شب را سپری کنید. متاسفانه، گوسفندان فقط در بخش‌های خاصی پیدا می‌شوند و به احتمال زیاد، شب اول را باید با پنهان شدن بگذرانید. از منابع خود استفاده کرده و از چوب، سنگ یا گِل، یک پناهگاه ساده و موقت بسازید و وقت را با چیزهایی که می‌توانید با Crafting Table بسازید، بگذرانید.

   

مکان پناهگاه در بازی Minecraft

موقعیت پناهگاه‌های‌ خود را فراموش نکنید

پس از چند روز اول، گیمر برای زنده ماندن به امکانات اولیه و اساسی مانند مزارع، پناهگاه کوچک و یک معدن دسترسی خواهد داشت. اما اشتباه عمده برخی از گیمرها این است که برای ماجراجویی و به دست آوردن منابع بیشتر وسوسه می‌شوند و به نقاطی دور از پناهگاه‌ سفر می‌کنند. شما باید همیشه مکان پایگاه خود را به خاطر داشته باشید. حتی فعالیت در محلی ناشناخته برای مدتی کوتاه موجب می‌شود که حس جهت‌یابی‌ خود را از دست بدهید و قادر به پیدا کردن پایگاه‌ نباشید که در این صورت، زمان ارزشمند شما هدر می‌رود و حتی شاید مجبور به شروع دوباره بازی شوید. حال بماند که این کار احتمال کشته شدن شما توسط دشمنان و یا اتمام آذوقه‌ را بیشتر می‌کند. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از این اتفاق، مختصات محل پایگاه‌ خود را در قسمت تنظیمات، مشاهده و به خاطر بسپارید.

   

تحرک در بازی Minecraft

بیش از اندازه تحرک نداشته باشید

حرکاتی نظیر دویدن سریع و پریدن باعث کاهش سریع میزان گرسنگی در مقایسه با راه رفتن معمولی می‌شود. این حرکات تاثیر جدی بر میزان سطح گرسنگی شما دارد. تلاش شما برای حفظ سطح گرسنگی در چند روز اول اهمیت زیادی دارد چونکه تولید محصولات غذایی امری زمان‌بر است. چنانچه سطح نوار گرسنگی‌ شما بسیار پایین بیاید، قادر به دویدن نخواهید بود.

حال اگر در محاصره دشمنان بیشماری قرار گرفتید، باید به اندازه کافی سیر باشید تا به سرعت بدوید و جان‌ خود را نجات دهید. هر زمان که سطح گرسنگی‌ شما به صفر برسد، سطح سلامتی‌تان به سرعت کاهش می‌یابد. حتی در درجه سختی Hard امکان دارد گیمر از گرسنگی شدید بمیرد. بنابراین امن‌ترین روش این است که بعد از دست پیدا کردن به ذخیره غذایی دائمی، دویدن به اطراف را شروع کنید. همچنین استفاده از قایق‌ها و اسب‌ها برای جابه‌جایی سریع و بدون کاهش سطح گرسنگی، ایده بسیار خوبی است.

   

پیدا کردن غذا در بازی Minecraft

در جست و جوی غذا باشید

دویدن، پریدن، استخراج کردن، همه این‌ها شما را گرسنه می‌کند. هنگامی که نوار گرسنگی شما کمتر از 90% شود دیگر سلامتی‌ دوباره بازسازی نمی‌شود. اگر خیلی گرسنه شوید قادر به دویدن نیستند و چنانچه این قضیه همین‌طور ادامه پیدا کند و نوار گرسنگی‌ شما خالی شود، کم‌کم سلامت خود را از دست می‌دهید تا از گرسنگی بمیرید. از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم از اویل شروع بازی ماینکرفت در جست و جوی غذا باشید. برای به ‌دست آوردن گوشت، حیوانات را بکشید، ماهی‌گیری کنید یا میوه‌هایی مثل توت پیدا کنید و یا حتی در صورت ناچار، گوشت فاسد زامبی‌ها را بخورید. البته توصیه می‌کنیم با چند سنگ یک کوره بسازید و غذاهای‌ خود را بپزید تا تاثیر بیشتری روی رفع گرسنگی‌ شما داشته باشند.

   

مسمومیت غذایی در بازی Minecraft

مراقب باشید دچار مسمومیت غذایی نشوید

گیمر باید در زمان خوردن گوشت فاسد و مرغ‌های خام مواظب باشد چون هر کدام به وضعیت گرسنگی او ضربه می‌زند و در نهایت موجب کاهش سطح گرسنگی‌اش می‌شود. 80 درصد احتمال مسمویت بعد از مصرف یک تکه گوشت فاسد به مدت 30 ثانیه وجود دارد، همچنین احتمال مسمومیت بعد از مصرف گوشت مرغ خام نیز 30 درصد است. خوردن یک چشم عنکبوت گیمر را مسموم می‌کند و باعث از بین رفتن دو جان او می‌شود. پس باید از خوردن این موارد اجتناب کنید مگر اینکه غذای بهتری در دسترس نباشد.

صد البته فراموش نکنید که ماهی بادکنکی (Pufferfish) به شدت خطرناک است و هرگز نباید خورده شود، مگر اینکه قصد دست یافتن به یک رژیم متعادل داشته باشید یا سعی در تکمیل ماموریت ?How Did We Get Here کنید. ماهی بادکنکی موجب گرسنگی درجه 3 برای 15 ثانیه، حالت تهوع درجه 2 برای 15 ثانیه و سپس حالت سمی درجه 4 می‌شود. بنابراین اگر نوار گرسنگی کاملا خالی شود خوردن این نوع ماهی به شما در گرسنگی کمکی نخواهد کرد، اما با خوردن شیر، اثر مسمویت غذایی خنثی می‌شود.

   

کشاورزی در بازی Minecraft

کشاورزی را شروع کنید

همیشه نمی‌شود که دنبال سیب درخت‌ها باشید یا حیوانات را به خاطر گوشت‌ آن‌ها تا خطر انقراض شکار کنید. از این‌رو بهتر است یک سیستم تولید غذا خودکار داشته باشید تا به خودکفایی برسید. خوشبختانه کشاورزی یکی از کارهای لذت بخش و بسیار مفید ماینکرفت است. اگر تا الان بذری به دست نیاورده‌اید، علف‌های اطراف را از بین ببرید تا مقداری بذر داشته باشید. البته نگران نباشید چونکه بعدا بذرهای بهتری پیدا می‌کنید. با استفاده از ابزار Hoe بخشی از زمین را شخم بزنید و بذرها را آن جا بکارید. با سطلی که ساخته‌اید، یک استخر کوچک در نزدیک محل استقرار خود بسازید. آب را طوری کنار زمین‌های شخم‌زده خود پخش کنید که حداقل 4 بلوک با آن‌ها فاصله داشته باشد. چند روز بعد گندم را درو کرده و آن را تبدیل به نان کنید. اکنون یک منبع غذایی بی دردسر در اختیار شما قرار دارد.

   

دامداری در بازی Minecraft

دامداری و پرورش حیوانات را شروع کنید

بعد از اینکه کشاورزی، توصیه می‌کنیم یک مزرعه حیوانات نیز بسازید و دامداری کنید. هم در دنیای واقعی و هم در ماینکرفت، گوشت بسیار بهتر از محصولات کشاوری شما را سیر می‌کند. از بین حیواناتی مانند گاو، گوسفند، خوک‌ و مرغ برای پرورش انتخاب کنید. پیشنهاد ما حیوانی است که در نزدیکی محل زندگی شما وجود دارد. اما اگر چند نوع حیوان مختلف را در اطراف خود می‌بینید، گاوها بهترین گزینه هستند، چرا که از آن‌ها چرم بدست می‌آورید. حواس‌تان به این نکته باشد که این حیوانات نیز به غذا نیاز دارند؛ گاوها و گوسفندها گندم می‌خورند، خوک‌ها چغندر و هویج و مرغ‌ها هم دانه.

البته برای اینکه حیوانات فرار نکنند و همیشه چندتایی دم دست داشته باشید باید دور آن‌ها یک حصار بکشید. برای بیشتر شدن‌ حیوانات مسلما باید جفت‌گیری کنند که این موضوع با دادن غذای مورد علاقه‌ آن‌ها، امکان پذیر است.

   

روشنایی در بازی Minecraft

محیط اطراف‌ خود را روشن کنید

هیولاهای بازی از نور خوش‌شان نمی‌آید. اگر شب‌ها به اندازه کافی دور و بر شما نور وجود داشته باشد در آن جا ظاهر یا به اصطلاح Spawn نمی‌شوند. برای این کار از مشعل در اطراف پناهگاه‌ خود استفاده کنید. همچنین تاریکی شب باعث می‌شود دید واضحی نداشته باشید و استفاده از مشعل هم پناهگاه را روشن می‌کند و هم موجودات دور دست و مسیر بازگشت‌ شما را نمایان می‌کند تا اگر شب بیرون پرسه زدید، راحت‌تر راه خانه را پیدا کنید.

برای ساخت مشعل نیازمند ذغال هستید. ذغال را از معدن‌ها و غارها با کلنگ استخراج کنید. البته با سوزاندن چوب در کوره نیز می‌توانید ذغال چوب تهیه کنید ولی استخراج آن از معدن بهینه‌تر و به صرفه‌تر است. اکنون زغال‌ها را بر روی چوب قرار دهید و مشعل بسازید. این مشعل‌ها را در هر جا که دوست دارید قرار دهید. آن‌ها تولید نور می‌کنند و البته ماب‌ها را از شما دور نگه می‌دارند.

   

پیدا کردن غار در بازی Minecraft

در تلاش برای پیدا کردن یک غار باشید

با داشتن وسایل، غذا و مشعل‌های کافی بهتر است کم‌کم وارد بخش‌های تاریک و وسیع بازی شوید. معمولا تمام غارهای بازی خیلی بزرگ هستند و به غارهای دیگر و عمیق‌ترین و تاریک‌ترین نقاط بازی که بهترین مواد خام غنی مثل سنگ قرمز و الماس را در آن جا پیدا می‌کنید، وصل هستند.

پس از ساخت پناهگاه، جمع آوری غذا، ابزار و مشعل، حالا باید یک غار پیدا کنید. غارها به صورت طبیعی در زیرزمین وجود دارد و مدل‌های مختلفی از آن را پیدا می‌کنید، از غاری کوچک که یک نفر هم به سختی در آن قرار می‌گیرد تا غارهای بزرگ و پیچیده که شما را به بخش‌های زیرین محیط بازی هدایت می‌کنند. غارها به عنوان پناهگاه‌های بزرگ زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما کار فعلی شما در آن جا، تهیه کردن مواد خام است.

   

پیدا کردن مواد خام در بازی Minecraft

به جمع آوری مواد خام بپردازید

تا این نقطه حتما چندین بار ابزارهای سنگی‌ شما شکسته شده و مجبور به ساختن دوباره آن‌ها شده‌اید. اکنون پیشنهاد می‌کنیم که که مثل چوب، سنگ را نیز کنار گذاشته و ابزارهای ساخته شده از آهن را در اینوِنتوری خود نگه دارید. حواس‌تان به تکه‌های برنز رنگ باشد که در واقع همان آهن هستند. در این میان، اگر زغال سنگ هم مشاهده کردید، بردارید تا آن‌ها را نیز در کوره قرار دهید. هنگامی که تکه‌های آهن استخراج شده را در کوره آتش پختید، آن‌ها آماده استفاده در ساخت ابزار می‌شوند و حالا جایگزین مناسب برای سنگ را پیدا کرده‌اید.

برای پیدا کردن آهن و بقیه مواد خام از قبیل طلا، سنگ قرمز، الماس و سنگ‌های دیگر، باید وارد غارهایی که به سمت اعماق زمین می‌روند، شوید و بعد از پیدا کردن‌ آن‌ها با کلنگ استخراج‌شان کنید. توجه داشته باشید که با یک کلنگ سنگی فقط سنگ آهن و ذغال قابل استخراج هستند و برای استخراج سنگ طلا باید کلنگ آهنی داشته باشید. بعد از ساخت کلنگ آهنی مجددا به معدن برگردید.

   

ساخت ابزار با آهن در بازی Minecraft

 با استفاده از آهن، ابزارهای خود را بسازید

بعد از استخراج سنگ آهن، آن‌ها را در کوره بسوزانید و شمش آهن تحویل بگیرید. حال با آهن چیزهایی خیلی زیادی بسازید. هنگامی که به اندازه کافی شمش آهنی تولید کردید، ابزارها را به ترتیب کلنگ، شمشیر، سطل، کلاه‌، پوتین، دستکش آهنی، زره، تبر و در نهایت بیل بسازید. ابزار ساخته شده از آهن، هم دوام بیشتری در مقایسه با ابزار سنگی دارند و هم کارآمدتر هستند. البته پیدا کردن آهن همیشه آسان نیست و گاهی به دلیل کمبود، مجبور می‌شوید موقتا به تعدادی از ابزارهای سنگی خود تکیه کنید.

اما در هر صورت، اولویت اصلی شما باید داشتن کلنگ آهنی باشد، چونکه بلوک‌های مهم و ارزشمندی همانند طلا، سنگ قرمز و الماس‌ها تنها با کلنگ آهنی قابل استخراج هستند. اگر از چیز دیگری استفاده کنید، بلوک مدنظر را از بین می‌برد و محتویات ارزشمند درون آن را از دست می‌دهید. بنابراین آهن انبارشده‌ خود را به شکلی مدیریت کنید که همیشه کلنگ آهنی را در فهرست آیتم‌های خود داشته باشید.

   

پیدا کردن الماس در بازی Minecraft

به پیدا کردن الماس مشغول شوید

الماس یکی از کمیاب‌ترین و ارزشمندترین سنگ‌های معدن در ماینکرفت است. با استفاده از الماس مقاوم‌ترین زره‌ها، قدرتمندترین سلاح‌ها و بهینه‌ترین ابزارها را می‌سازید که البته بالاترین ماندگاری را نیز دارند. برای استخراج الماس باید به عمیق‌ترین نقاط بازی بین سطح 6 تا 13 بروید که البته بهترین قسمت برای پیدان کردن الماس، سطح 11 است. یک راهروی طولانی حفاری کنید اما تنها مستقیم نروید، چپ و راست خود را نیز کمی حفاری کنید تا شاید زودتر از انتظار الماس به دست بیاورید.

در این نقطه، مواد مذاب یافت می‌شود و باید حواس‌ شما جمع باشد تا حین استخراج‌کردن الماس زیر پا، به درون مواد مذاب نیافتید یا اگر الماس بالای سر خود را استخراج می‌کنید، این موارد بر روی سر شما سرازیر نشود.

   

حفاری معدن در بازی Minecraft

از حفر معدن به صورت مستقیم رو به پایین یا بالا خودداری کنید

معدن‌کاوی یا حفر مستقیم به سمت پایین یا بالا، گیمر را در موقعیت‌های خطرناکی قرار می‌دهد. به زبان ساده‌تر، اگر بلوکی که روی آن ایستاده‌اید را مستقیم به سمت پایین حفاری کنید، امکان دارد به درون دریاچه‌ای از مواد مذاب، غار، دره‌ای تنگ یا سیاه‌چاله‌ سقوط کنید و نوار سلامتی‌ شما تقریبا خالی شود. یا اینکه احتمال دارد توسط دشمنان مورد هجوم قرار بگیرید. چنانچه با حفاری به سمت پایین در یک چاله گرفتار شدید، با پرش روی ستون‌ها یا یک‌ نردبان خود را از مخمصه نجات دهید.

   

امنیت خانه در بازی Minecraft

امنیت خانه‌ خود را ارتقا دهید

اگر پناهگاه چوبی کوچک ساخته‌اید و با چند مشعل دورش را روشن کرده‌اید، باید بگویم که اکنون زمان ارتقا امنیت پناهگاه‌ شما فرا رسیده است، چونکه Creeperها به راحتی با انفجار، امنیت خانه‌ شما را تهدید می‌کنند. درست است که گفتیم دشمنان در حضور نور، چندان مزاحم شما نمی‌شوند اما کریپرها (Creepers) و اسکلت‌ها (Skeletons) از این قاعده مستثنا هستند. عنکبوت‌ها هم توانایی بالا رفتن از سقف خانه را دارند که باعث ایجاد لحظات غافلگیر کننده‌ای می‌شود.

بدانید که در بازی ماینکرفت چوب اشتعال‌پذیر است و اگر یک بخش از خانه آتش بگیرید کل خانه را از دست می‌دهید. اگر حالت سخت بازی را نیز فعال کرده‌اید زامبی‌ها قادر به شکستن درهای چوبی هستند. هر چند استفاده از چوب برای ساخت خانه زیباتر است ولی از این پس بهتر است از سنگ استفاده کرده و دربِ خانه را نیز از آهن درست کنید.  اگر سقف را صاف ساخته‌اید، دور تا دور آن را مشعل قرار دهید یا سقف خود را از جنس تخته سنگی به نام سلب (Slab) بسازید که دشمنان در برابر آن‌ها ضعیف هستند. علاوه بر این موارد، ساخت یک سقف سنگی ایده خوبی است چون طوفان و رعد و برق به سازه چوبی شما ضربه می‌زنند و حتی باعث آتش سوزی می‌شود. برای سقف خانه، آن را شیب‌دار بسازید تا از ظاهر شدن هیولاها داخل خانه جلوگیری کنید.

   

شلیک با تیرکمان در بازی Minecraft

از شلیک‌های سرخود و بی‌ملاحظه با تیرکمان پرهیز کنید‌

اگر تیری از کمان را مستقیم به سمت بالا پرتاب کنید، به احتمال قوی تغییر مسیر داده و به شما اصابت می‌کند. همچنین بعد از پرتاب تیر فورا به سمت هدف هجوم نبرید، خصوصا اگر آیتم Elytra پوشیده باشید، چونکه با تیر پرتاب‌شده برخورد خواهید کرد. البته مرگ در اثر این روش بسیار بعید است مگر اینکه آن را عمدی انجام دهید.

 

حمل آیتم های ضروری در بازی Minecraft

حمل کردن آیتم‌های ضروری را فراموش نکنید

چنانچه گیمر قصد داشته باشد دور از پایگاهش به ماجراجویی بپردازد، همیشه باید اقلامی از جمله یک دسته چوب، سنگ‌های ساخت و ساز، یک کلنگ، مواد غذایی فراوان، یک شمشیر، یک زره مرغوب، یک سطل آب، یک سلاح دور برد مانند نیزه سه‌سر یا کمان با تیرهای فراوان به همراه داشته باشد. تیرهای کمان باید به اندازه کافی باشند مگر اینکه آن کمان با طلسم بی‌نهایت، دارای تیرهای تمام نشدنی باشد.

همچنین مطمئن شوید که برای تخت خواب‌ها به اندازه‌ی کافی پشم داشته باشید تا شما محل زنده شدن شخصیت خود را مشخص کنید و زمانی که هوا تاریک شد جایی برای خواب داشته باشید. هنگامی که فاصله‌ی معینی را دور از آخرین محل استقرار خود طی کردید، یک تخت دیگر در آن مکان درست کنید. توجه کنید که تخت‌ خود را بعد از استراحت نابود نکنید چون دیگر قادر به از سرگیری دوباره بازی در محلی که تخت‌تان قرار داشت، نخواهید بود.

 

پورتال برای دنیای Nether در بازی Minecraft

یک پورتال برای دنیای Nether بسازید

دنیای بازی Minecraft به اندازه کافی غنی است و برای ساعت‌ها به اکتشاف در آن می‌پردازید اما گیمرهایی که به دنبال پیشرفت هستند، دوست دارند به یکی از دنیاهای موازی بازی مانند Nether قدم بگذارند. Nether جهانی شبیه به جهنم است که در آن، آتش، مواد مذاب و ماب‌های خطرناک انتظار شما را می‌کشد. اگر می‌خواهید وارد این جهان شوید، حتما باید ابزار و تجهیزاتی از جنس الماس داشته باشید تا کمی امنیت خود را تامین کنید.

اما برای ورود به این جهان، باید پورتال مخصوص آن را بسازید. شما به 10 قطعه یا بلوک آبسیدیان (Obsidian) نیاز خواهید داشت که تنها با کلنگ جنس الماس قابل استخراج هستند. سپس با آبسیدیان‌ها، یک ورودی مربع یا مستطیل شکل درست کنید. پس از آن، با استفاده از فلینت (Flint) و فولاد یا آهن (Steel)، یک فندک درست کنید و آبسیدیان‌ها را آتش بزنید تا وسط ورودی به رنگ بنفش در بیاید. اکنون پورتال آماده است و تنها چند ثانیه درون آن قرار بگیرید تا مستقیما به جهان نِتِر منتقل شوید.

 

قلعه در دنیای Nether در بازی Minecraft

یک قلعه در جهان Nether پیدا کنید

جهنم Nether از یکسری غارهای هزارتو خسته‌کننده با دریاچه‌هایی از مواد مذاب تشکیل شده است و دشمنانی مانند Ghast و Zombie Pigmenها در این جهان پرسه می‌زنند. البته Zombie Pigmenها تا زمانی که به آن‌ها حمله نکنید، کاری به‌ شما نخواهند داشت. اما در Nether قلعه‌هایی نیز وجود دارد که آیتم‌های بسیار با ارزشی در آن جا پیدا می‌کنید. نگهبانان قدرتمندی نیز از قبیل Black Wither Skeletons و Fireball Slinging Blazes در آن جا حضور دارند که باید در مواجهه با آن‌ها مراقب باشید. هر Blaze آیتمی به اسم Blaze Rod نصیب‌ شما می‌کند که از آن برای ساخت معجون‌های مختلف استفاده می‌کنید. فراموش نکنید که برای پیدا کردن پورتال اِند (End) یا همان جهان موازی دیگر بازی نیز به Blaze نیاز خواهید داشت. پس هیچ کدام از بلیزهای درون قلعه را نابود نکنید.

 

بلوکه کردن تخت در بازی Minecraft

تخت خواب‌ خود را با بلوک احاطه نکنید

معمولا زمانی که گیمر به خواب می‌رود، اگر فضای اطراف تختش را با بلوک نگرفته باشد، روز بعد در کنار تخت خود بیدار می‌شود. حتما فراموش نکنید که فضای مجاورت و بالای تخت را با بلوک اشغال نکنید. چنانچه در کناره‌ها و بالای تخت گیمر فضای خالی وجود نداشته باشد، روز بعد درون یک بلوک بیدار می‌شود و در نتیجه خفه خواهد شد. حال اگر گیمر کشته شود، در کنار تختش دوباره زنده نمی‌شود و در عوض، در دنیایی دیگر ظاهر می‌شود که آن دنیا شاید از محلی که او آمده، بسیار دور باشد. همچنین بازی‌باز نباید یک بلوک شفاف مثل شیشه را در اطراف تخت خود قرار دهد چونکه در روز بعد روی بلوک شفاف قادر به زنده‌ شدن نخواهد بود.

  

زنده شدن در بازی Minecraft

 

از آیتم‌هایی که باعث زنده شدن شما در بُعدی اشتباه می‌شوند، استفاده نکنید

گیمر نباید از یک تخت در بُعد The Nether یا منطقه The End استفاده کند و زنده شدن با تخت را فقط باید در Overworld استفاده کند. البته جالب است که روستاییان هنوز در جهان‌های بازی از تخت‌ها برای این‌کار استفاده می‌کنند که البته خطری برای آن‌ها ندارد. چنانچه مایل به زنده شدن در نقطه‌ای از بُعد Nether هستید باید از Respawn Anchor استفاده کنید. در زیرزمین جهان The Nether و منطقه The End‌ خبری از چرخه‌ی روز و شب نیست تا توانایی خوابیدن داشته باشید. البته تخت‌ها و Respawn Anchorها در حالت PvP به عنوان دکور و روشی برای دفاع مخصوصا در برابر اژدهای نابودگر و موارد دیگر مفید هستند. همچنین به دلیل گران بودن Respawn Anchor، پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها برای استخراج معدن‌ها نیز استفاده نکنید.

برنامه ریزی برای آینده در بازی Minecraft

برای قدم‌های آینده خود برنامه ریزی کنید

در ماینکرفت هر کاری که انجام دهید بستگی به خلاقیت، تصورات و جاه طلبی‌های‌ شما دارد. در این بازی ده‌ها منطقه مختلف برای کشف کردن، آیتم‌های کمیاب برای پیدا کردن و وسایل خارق‌العاده و پیچیده‌ برای ساختن وجود دارد که همه و همه مدیون پتانسیل بسیار بالای این بازی است. قدم و کارهای بعدی خود را با برنامه انجام دهید تا تجربه شما از ماینکرفت به مراتب لذت بخش‌تر شود.

حال که تقریبا همه نکات ضروری را یاد گرفته‌اید، برای ادامه این ماجراجویی، باید از ذهن خلاق‌ خود استفاده کنید. این بازی وسیع‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید، جهان‌های زیادی وجود دارند که باید کشف شوند، دشمنان مختلفی وجود دارند که باید به مبارزه با آن‌ها بپردازید و منابع زیادی باید جمع کنید. از اینجا به بعد، برای کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، برنامه ریزی داشته باشید و در کنارش، از گشت و گذار در این دنیای زیبا لذت ببرید. در آخر از تجربه خود از این عنوان عظیم بگویید و در صورتی که راهکارهای دیگری دارید، آن را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

منبع: پارسی گیم


Subway Surfers
باکس دانلود

این مطلب آخرین با در 2 اسفند 1401 بروز شده!
درصورتی که نسخه جدید منتشر شده یا لینک دانلودی وجود ندارد ؛ لطفا از بخش دیدگاه‌ها به اطلاع ما برسانید تا مشکل سریعا رفع شود :)




دیدگاه ها / ارسال دیدگاه

ارسال نظر

ارسال دیدگاه در درمورد این پست برای عموم آزاد است. همچنین در صورتی خرابی ، آپدیت جدید یا خالی بودن باکس دانلود از این بخش لطفا به اطلاع ما برسانید :)

نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
کد امنیتی :
کد امنیتی
رفرش
 
 

جدیدترین مطالب

برترین بازی های امسال

background